Een klacht indienen


Wij proberen onze taken zo goed mogelijk uit te voeren. Toch kun je ontevreden zijn. Bijvoorbeeld over het contact met een medewerker, over hoe iets verloopt of over hoe wij je behandelen. Laat het ons weten als dit zo is. Zo kunnen we jouw klacht oplossen en onze dienstverlening verbeteren.

Bespreek je onvrede of dien een klacht in

Als je ontevreden bent, dan is het fijn als je dit direct bespreekt met de betrokken medewerker. Hij of zij kan dan samen een oplossing zoeken of misverstanden rechtzetten.

Onafhankelijke klachtenfunctionaris

Leidt een gesprek met de medewerker niet tot het gewenste resultaat? Of wil je niet met de medewerker in gesprek? Dan kun je een klacht indienen via het klachtenformulier.

De onafhankelijke klachtenfunctionaris neemt dan zo snel mogelijk contact met je op. Zij maakt een afspraak om de klacht telefonisch te bespreken. Zij kan een bemiddelingsgesprek organiseren met de manager. De betrokken medewerker kan daarbij worden uitgenodigd als jullie daar beiden voor open staan. Wil je liever een schriftelijke reactie? Dan kan dat ook.

Heb je vragen over jouw klacht of het proces? Neem contact op met de klachtenfunctionaris. Dit kan via de mail: [email protected] via het algemene telefoonnummer van GGD Drenthe (0592) 30 63 00. Veilig Thuis Drenthe is een onderdeel van GGD Drenthe.

Externe klachtencommissie

Ben je niet tevreden na het bemiddelingstraject met de klachtenfunctionaris? Dan kun je vragen of we je klacht kunnen delen met de onafhankelijke klachtencommissie. Dit is gratis. In de klachtencommissie zitten geen medewerkers van Veilig Thuis Drenthe. De commissie oordeelt op basis van jouw verhaal en dat van Veilig Thuis Drenthe. Ook geven ze door wat er nodig is. Je hoort vervolgens via Veilig Thuis Drenthe welke maatregelen genomen zijn.

Hulp van een vertrouwenspersoon

Als je er niet uitkomt met de medewerker van Veilig Thuis, dan kun je contact opnemen met een onafhankelijke vertrouwenspersoon van de Jeugdstem.

Jeugdstem werkt in Drenthe samen met Zorgbelang Drenthe. De vertrouwenspersonen zijn onafhankelijk en niet in dienst van Veilig Thuis Drenthe. Ze bieden gratis hulp.

De vertrouwenspersoon luistert naar jouw verhaal. Soms helpt dat al. Hij of zij laat jou weten wat jouw rechten zijn en geeft je advies. Ook kunnen ze helpen bij het indienen van een klacht.

Zo bereik je Jeugdstem

Website: https://jeugdstem.nl
Bel naar 088 – 555 1000
Mail naar [email protected]

Heb je een klacht?

Klachtenregeling

Meer informatie over hoe wij je klacht behandelen lees je in de klachtenregeling.