Chat met Veilig Thuis Drenthe
Lopen spanningen thuis op of maak je je zorgen over een gezin? Soms is het lastig om hulp of advies te vragen via de telefoon. Daarom kun je ook chatten met een medewerker van Veilig Thuis Drenthe.
Deel je zorgen, twijfels of vragen
De chatfunctie is bedoeld voor mensen die bang zijn dat hun thuissituatie uit de hand loopt. Ook mensen in hun omgeving, zoals buren, familie of vrienden, kunnen via de chat in contact komen met medewerkers van Veilig Thuis. Zit jij zelf in een moeilijke situatie of maak jij je zorgen om een gezin bij jou in de buurt? Deel je zorgen, twijfels of vragen.
“Als je zelf in een onveilige situatie zit of je zorgen maakt om iemand anders, dan kan het fijn zijn om advies te krijgen van een professional. Hier zijn niet direct gevolgen of acties aan verbonden. We hebben aandacht voor jouw verhaal en geven je informatie of advies. Samen bespreken we wat jij zelf kunt of wilt doen en waar je hulp bij nodig hebt”, aldus een medewerker van Veilig Thuis Drenthe.
100% anoniem
Via de chat doe je geen melding, Veilig Thuis geeft alleen advies. Het chatten met Veilig Thuis kan 100% anoniem. Het chatgesprek is niet te herleiden naar jou als persoon. Als jullie samen tot de conclusie komen dat de situatie te lastig is of dat Veilig Thuis in actie moet komen, dan kan de medewerker jou helpen om een melding te maken. De medewerker van Veilig Thuis wil dan graag telefonisch met je in contact komen om een melding op te nemen. Op basis van de melding doet Veilig Thuis zelf onderzoek naar de situatie of roepen ze de hulp in van lokale hulpverleners. Dit is altijd in afstemming met de melder en de betrokkenen.
Maak jij je zorgen om iemand?
Lees wat je in zo'n situatie kunt doen op www.ikvermoedhuidelijkgeweld.nl.
Chatten met medewerkers van Veilig Thuis Drenthe kan op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur via www.veiligthuisdrenthe.nl. Via het telefoonnummer 0800-2000 kun je Veilig Thuis 24 uur per dag, 7 dagen per week bellen. Ben je in direct gevaar? Bel dan 112.